Berbuka Puasa Bersama Ain Maisarah dan Lily Haslina Nasir

Salam>2!!!!
Hari ini saya nak membuat post pasal semalam atas permintaan seseorang!Nak tahu apa adanya semalam??Okey2, saya beritahu!Saya berjumpa dengan Kak Ain dan Aunty Lily di MPH Subang Parade(Book Cafe)!!!Best sangat masa tuh!!!!Saya datang awal 15 minit sebelum majlis itu bermula tapi ada beberapa kawan-kawan yang lain datang dulu sebelum saya...hihihihi..tapi masih belum terlambat sangat!!!Hahaha...Masa tuh kak Ain dan Aunty Lily belum sampai lagi dekat situ sebab Kak Ain dan Aunty Lily sampai tepat2 pukul 7.00 malam!!!Sebelum Aunty Lily dan Kak Ain sampai, saya sempat berkenalan denga seorang kawan yang seperamah saya yang bernama Aleena!!!Dia sangat peramah dan ceria seperti saya(puji diri sendiri pulakkan?)Saya berborak-borak dengan dia sampai tak ingat dunia...hahaha...tapi saya ingat makan(ada ke patut)...Selepas berbual-bual dalam 15 minit macam tuh, Kak Ain dan Aunty Lily pun sampai...Masa tuh saya dan Aleena dah teruja sangat2!!!Hahaha...Saya teruja dapat jumpa Aunty Lily for the first time and Aleena pulak teruja jumpa kak Ain for the first time sebab Aleena duduk dekat Batu Pahat, Johor Bahru!!!Jauh tuh tapi disebabkan ayah dia ada kursus dekat situ, dia pun datanglah dekat situ....Saya pulak sebab masa tuh nak jumpa Aunty Lily dekat MPH Ikano(kalau tak silap) tapi tak kesampaian...Okey back to the top or topic, saya teruja jugak sebab jumpa kak Ain buat kali keempatnya!!!Saya teruja sangat2 sebab jumpa this amazing author!!!!!


Lepas kak Ain dan Aunty Lily selamat mendarat di tempat masing2 kami tangkap gambar bersama2 di meja makan tapi masa tuh Izzyani belum sampai..:(...Muka saya tak cantik tapi semua orang yang berada di sana cantik2 sangat dan Aleena, kawan saya duduk di sebelah kak Ain yang ada button SSB!!!

Kak Ain yang sedang sibuk menandatangani buku-buku yang dihulur oleh kami!!Hihihihi...Kesian tengok kak Ain, sibuk sangat!!!!Tak apa kak Ain, terus berusaha yer!!!
Lepas makan...hihihhihi..Tapi masa nih kak Ain tengah tandatangan buku!Saya sempat kacau kak Ain!;)
Ini kak Ain dengan gaya posing yang sangatlah cute!!!!hahahaha......Saya suka sangat masa tuh!!!!Kak Ain janagn marah taw sebab kami kacau kak Ain masa kak Ain tengah menandatangani buku2 tuh!!!!

Yang inilah Aleena!Yang tudung warna hitam!!Manis orangnya dan untuk pengetahuan kawan-kawan kita berdua ialah orang yang paling kecoh di situ!!Kalau anda ternampak ada satu mangkuk kecil di depan kami, itulah benda yang Kak Ain, saya dan Aleena rasa yang sungguh tak sedap!!!Hahahaa....Maaf yer staf MPH!!!Hihihi..Tapi betul!Kak Ain pun cakap yang custard tuh tak sedap sebab tak masak sangat!!!Hahaha....
Ini gambar limited edition...hahahaha...Tengoklah gambar kami nih...hihihihi...Cik Abang sempat berkata, tahun hadapan dia nak buat buku dan kami adalah antara peminat pertama yang Cik Abang nak jumpa...hahahahahaha...Kami just tergelak tapi kalau Cik Abang nak buat buku!!!Lagi bagus....
Dapat hadiah dari Aunty Lily untuk semua yang hadir di situ!!!!Bestnya!!Thanks Aunty Lily!!!

Isi di dalamnya!!!Ermm, yang puasa jangan tengok yer, saya pun tengah puasa dan belum makan lagi!!!Hahahaha...Aunty jangan marah yer!!!Hahahaa....Nanti Alyia makan taw!
Inilah camera man yang pertama yang tidak bergaji!!!Inilah Cik Abang a.k.a Mr Manager yang sangat baik dengan kitaorang!!Hahahaha...Dia belanja kami ais krim sorang satu.....hahaha....Kesian kepada Cik Abang a.k.a Mr Manager nih tapi kami amat berterima kasih kepadanya sebab belanja saya makan ais krim chocolate lounge(kalau tak silap) tapi yang lain ada yang ambil perisa lain....
Yang ini anak sulung Aunty Lily!!Nama dia Shafiq dan dia nih camera man yang kedua yang tidak dibayar gaji selepas Cik Abang a.k.a Mr Manager!!!Hahaha..Kesian dia....Gambar dia tak nampak sangat...hahahaha...Sebab ini tangkap cara zoom sebab kalau ambik dekat2,tak boleh nanti bertambah gosip saya dengan dia;).....Hahahahaha..Aunty Lily, aunty jangan gosip saya dengan Syafiq taw nanti dia marah...huhuhuhu....Sorry taw Aunty sebab ambil gambar nih tanpa pengetahuan aunty!!Hihihihi...Kepada yang sudah mengosipkan saya dengan dia, tak baik taw!!!Hahaha...N one more thing, dia nih suka bercakap tapi masa tuh tak bercakap sebab mungkin semua remaja perempun jer ada dekat situ kecuali dia...hahahaha...Kesian dia....Saya kena gosip dengan dia sebab sebaris ayat jer...hahaha...
Inilah Anis!!!Anak kedua Aunty Lily!!!!!Anis nih sama umur dengan saya iaitu 13 tahun!!Dia nih jenis pendiam berbanding abang dia!!Hahahaha...Tak apa2 tak kisah2.....hahaha..Nanti kalau Anis nak kawan dengan saya, saya memang nak kawan dengan Anis....(perasan betul saya nihkan)........ Dan anak2 aunty Lily datang lewat sikit sebab berbuka puasa di tempat yang lain dan bersolat sebentar...

Inilah Aunty Lily!!!!Seronoknya sebab dapat bergambar dengan Aunty Lily dan berjumpa dengannya!!!Orangnya sangat baik dan peramah macam kak Ain jugak!!;)...Thanks Aunty sebab bagi gift tuh dan saya amat2 gembira jumpa aunty dekat sana!!!(yang ambik gambar nih, anak dia, Shafiq).Aunty thanks sebab layan kami yang macam budak2 nih...hihihi...(sebenarnya saya dan Aleena yang macam budak2)hahahaha....


Hihihi...Ini saya dengan kak Ain yang sangat cantik memakai jubah yang ada bunga beropol-ropol.....Cantik sangat jubahnya macam orangnya!!Kak Ain, saya sangat gembira sebab jumpa kak Ain dekat situ!!!!!N thanks for the special treatment from you to us too!!!

Inilah gambar kami, 15 orang yang terpilih berbuka puasa bersama Aunty Lily dan kak Ain Maisarah dan juga anak2 Aunty Lily!!!!Saya mungkin tak nampak dalam gambar tuh...huhuhuh..Tapi kalau nak tahu saya yang berdekatan dengan Aunty Lily!!!Kak Ain dekat bawah...Saya rasa sangat seronok sepanjang berada di sana!Walaupun jamuannya kecil sahaja, saya dapat merasai kemeriahan sepenjang berada di sana!!!
Itu jer untuk kali ini, dan kalau rajin silalah komen dan kalau nak tanya sebarang pertanyaan silalah tanya di bahagian komen!Kalau nak chat dengan saya, ini saya punya email:alyiafarzana186@yahoo.com(macam promosi pulak,hahaha)Bye!!
p/s:To Balqis dan Aty, saya dah kirim salam dekat kak Ain dah!;)

* Candy-Hum Graphic *



20 comments :

Anis Farzana said...

waah..berjela-jela entri ni ek?best nye..kak ain tak pakai cermin mata ek?

nurulbalqis said...

Thannxx Alyiaa! :D
Hik3..

~RaIn 'n' StAr~ said...

wah best alyiah berbuka dgn kak ain n aty lily....rain enjoy tgk gmbr tu...

AinMaisarah said...

Salam Alyia,

Waaaa.... panjangnya laporan! Kalah laporan Kak Ain! =D

Kak Ain nak ucapkan terima kasih kerana sudi hadir berbuka puasa bersama Kak Ain.

Terima kasih juga kerana memeriahkan majlis dengan gelak tawa tanpa henti hasil duet Alyia dan Hana =D

Lain kali kita jumpa lagi ya!

Salam Sayang,
AinMaisarah

Lily Haslina Nasir said...

salam alyia..
betul kata kak ain tu, penuh detail alyia buat laporan! emm, mcm ni lain kali boleh jadi jurutaip utk novel auntie lily ya!
ada peluang kita jumpa lagi ya...
belajar rajin rajin

{yAnA_cAdBuRy} said...

wah... Panjangnyer entri alyia!!!! Mesti best kan dpt jumpe kak ain....bilelah turn yana ek????slalu x dpt pegi klu ade sesi perjumpaan ngan kak ain... Any way congrats sbb dpt terpilih!!!!!

Aim said...

Selamat Berpuasa! =)

Suzie said...

shafiq tu byk ckp ke kak lily?sy confuse jap sbb selalunya sy dtg rmh akak mesti dia cabut lari,yg talkative cuma la si adib n haiqal..hehe..

alyia ni cute la ;-)

nur liyana ahmad tarmizi . said...

besh nye ,

jmpa kak ain n kak lily .

miss kak ain laa .

;p

alyiafarzana said...

Anis, hihihihihihi.......Akak pecah rekod duniakan???Hahahha....Kak AIn tak pakai cermin mata dekat sini sebab kalaud ekat kak Ain punya blog jer, kak Ain pakai cermin mata PRADA tuh...hihihi.....

alyiafarzana said...

Ur welcome Balqis!

alyiafarzana said...

Memang best Rain, kalau Rain ada rezeki, nanti Rain jumpa kak Ain dan Aunty Lily yer!!!!Hihihihi...Thanks!

alyiafarzana said...

Salam,

Kak Ain, saya buat nih sebab saya ada semangat nak buat...hihihihihi.......Berkobar2...hahahahahaha...Sya pun harap jugak dapat jumpa kak Ain dan Aunty Lily lagi...hahaha..Saya pun rasa best sangat jumpa kak Ain dan Aunty Lily...hihihi...yang pasal memeriahkan tuh.....my pleasure to do it.....hahaha...

alyiafarzana said...

Salam jugak untuk Aunty Lily,
Hahahaha....Kalau yang pasal jurutaip untuk novel Aunty Lily tuh, saya no prob punya!!!Ok2, kalau kita ada rezeki, kita jumpa lagi yer!!!hihihihi.....Okey aunty, insyaAllah saya belajar rajin2 yer!!!

alyiafarzana said...

Okey thanks Yana!!!!Kalau Yana ada rezeki, jumpalah kak Ain dan Aunty Lily!!!!Best berjumpa dengan kak AIn dan Aunty Lily!!!Harapnya kalau ada perjumpaan dengan Kak Ain dan aunty Lily, Yana dan saya dapat pergi yer!

alyiafarzana said...

Aim, selamat berpuasa juga yer!

alyiafarzana said...

Thanks Aunty Suzie!!!!!Yang pasal Shafiq banyak cakap, aunty Lily yang cakap kat alyia.....hihihihi...;)
Alyia taklah cute sangat...hahaha◕‿◕

alyiafarzana said...

Oh memang best sangat jumpa kak Ain dan Aunty Lily, kalau Liyana ada rezeki, jumplaha both of this amazing author yer!!!Hahaha...saya biasa panggil kak Ain, kak Ain jer!

Suzie said...

oic kak lily tu kakak ipar aunty suzie (alamak rasa mcm dah tua pulak!)..hehe..

selalunya gi rmh kak lily dia kurg bercakap

alyiafarzana said...

Oooo, yer ker Aunty Suzie....sorry yer Alyia tak kenal.....sorry2 sesangat tapi tentang shafiq tuh tak tahulah nak cakap...hiihhhihihi....entah2 dia malu kut...hahaha....