Tutorial: Tulisan Bergerak-Gerak!

Hello semua!!
Saya nak buat tutorial untuk korang semua boleh tak?Harapnya korang tak kisah.Nak tahu kenapa saya buat tutorial?Sebab saya nak kongsi benda yang saya tahu kepada kawan-kawan semua!Ermmm, mungkin ada yang tahu, tapi ada yang tak tahu.Kalau yang tak tahu, tengoklah2 yer!Hihihi.....
Okey,first time saya buat tutorial, saya ingin mengajar kawan-kawan untuk membuat tulisan yang bergerak-gerak macam ini :
Sayang semuanya!
Nampakkan?Okey, cara-cara ini sangatlah senang macam makan ais krim!(hish, puasa nih!)
Copy dan pastekan code nih:

Kalau nak tukar dia punya code2 tuh, macam nak main-mainkan kode tuh, ini cara dia:
a. Align = center, left atau right
b. Direction = up, down, left, right
c. Scrollamount = 1 - pergerakan lambat 5 - pergerakan laju
d. Height = ubah mengikut kesesuaian
Okey!Faham tak?Kalau tak faham tanya taw!Tapi make sure buat dulu!Then, baru tanya.Kalau sapa2 yang dah jadik macam nih, komen yer!

13 comments :

Anis Farzana said...

time kasih!:D:D:D

alyiafarzana said...

Sama2 Anis!

Aida Nursheila said...

thnx alyia :D

alyiafarzana said...

You are welcomed Aida!Kalau nak tahu apa2 lagi tell me k!

MeZ said...

Rajin nye....

alyiafarzana said...

Taklah sangat MeZ...huhuhu...:)

Wan Nuraqilah Izzati said...
This comment has been removed by the author.
Shafiah Fatnin said...

kenapa saya buat dia jd naik atas..
NNTY SAYA NK CUBA LAGI!

Shafiah Fatnin said...

YAY! DAH BERJAYA! TQ SBB JD CIKGU..HIHIHI

FaDhI~lAh =) said...

waaa akak!!! thanx for the tutor!!!

alia said...

Nak code nya boleh alyia?

Nurul Farhanah said...

aisehh ..
mcm mane nk gune code nihh.. nak copy ponn x lehh... =(

Farah + Hanis said...

aah laa kak , sy pnye pon keats . HAHAHA xpee . sy try lg . :)